Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mehmet DEMİREZEN, Assist. Prof. Dr. Neslihan ÖZKAN, Assist. Prof. Dr. Ceyhun KARABIYIK,Asisst. Prof. Dr. Faranak A. TEHRANİ, Assist. Prof. Dr. F. Hürriyet KONUR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
- ders planı hazırlayıp gerçek sınıf ortamında öğretmenlik yapmak
- öğretmen adaylarının ders uygulamalarını değerlendirmelerine olanak tanımak.
|
Dersin İçeriği |
Bu derste öğretmen adayları gerçek sınıf ortamında haftada bir yarım gün öğretmenlik uygulaması yapacaktır.aynı zamanda haftalık sem,ner dersleriyle uygulama dersinin değerlendirmesi yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 ders planı hazırlamak
ÖÇ-2 planı sınıf içindeuygulamak
ÖÇ-3 ders uygulamalarını değerlendirmelermek ve geri dönüt vermek
ÖÇ-4 okuldaki ve üniversitedeki rehber eğitmenle ders planını değerlendirmek
ÖÇ-5 gerekli düzelymeleri yapmak
ÖÇ-6 uygulama dosyası hazırlamak
ÖÇ-7 gerçek sınıf ortamında öğretmenlik yapmak
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş |
2. Hafta |
Uygulama ve seminer |
3. Hafta |
Uygulama ve seminer |
4. Hafta |
Genel değerlendirme |
5. Hafta |
Uygulama ve seminer |
6. Hafta |
Uygulama ve seminer |
7. Hafta |
Uygulama ve seminer |
8. Hafta |
Uygulama ve seminer |
9. Hafta |
Uygulama ve seminer |
10. Hafta |
Uygulama ve seminer |
11. Hafta |
Uygulama ve seminer |
12. Hafta |
Uygulama ve seminer |
13. Hafta |
Uygulama ve seminer |
14. Hafta |
Genel değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
50 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Efe, R., Maskan, A.K., Gönen, S. & Hevedanlı, M. (2009). “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik uygulaması”,
(Edt.Rıfat EFE) Ankara: Anı Yayıncılık.
Coursebooks of MEB
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | ÖÇ 5 | ÖÇ 6 | ÖÇ 7 | PY 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 13 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 5 | PY 14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 15 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | PY 16 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 17 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 18 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | PY 19 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY 20 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY 21 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 22 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 23 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 24 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY 25 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 26 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 27 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 28 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 29 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |