Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Neslihan Özkan |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencileri okuma ve dinleme becerilerinin öğretiminde eğitmek ve bu becerileri kullanabilme
|
Dersin İçeriği |
Okuma ve dinleme öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin ayrıntılı biçimde incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dil becerilerinin öğretiminde öğrenci ihtiyaçlarını göz önününde bulundurma ve karşılamanın önemini vurgulama
Dil becerilerinin öğretiminde, derse girişte kullanılan warm-up aktivitelerinin yeri ve önemini kavrama
Etkili ve etkili olmayan okuma becerilerini tanımlama
Okuma becerilerini öğretirken farklı yaşlarda olan ve farklı ihtiyaçları bulunan öğrenciler için farklı okuma becerilerinin öğretimini uygulama
Okuma öncesi aktivitelerini ana okuma aktivitelerine uygulama
Ana fikir için okuma ve detaylı okuma arasındaki farkı anlama ve uygun soruları hazırlamayı öğrenme
Gerçek hayattaki ve sınıftaki dinleme becerisini karşılaştırma
Dinleme becerilerini öğretirken farklı yaşlarda olan ve farklı ihtiyaçları bulunan öğrenciler için değişik dinleme becerilerinin öğretimini uygulama
Ana fikir için dinleme ve detaylı bilgi için dinleme arasındaki farkı anlama ve uygun soruları hazırlamayı öğrenme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş |
2. Hafta |
Warm-up aktivitelerinin yeri ve önemi |
3. Hafta |
Okuma becerilerinin Öğretimi |
4. Hafta |
Okuma becerilerinin Öğretimi |
5. Hafta |
Okuma becerilerinin Öğretimi |
6. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
7. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
10. Hafta |
Dinleme Becerilerinin Öğretimi |
11. Hafta |
Dinleme Becerilerinin Öğretimi |
12. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
13. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
14. Hafta |
Sınıf İçi Sunumlar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
H. Douglas Brown. Principles of Language Learning and Teaching. Addison Wesley Longman, Inc. Pearson
Education, 10 Bank Street, White Plains, NY 10606, 2000.
Scrivener, Jim. Learning Teaching; Teacher Development Series. Harley Court, Jordan Hill, Oxford OX2 8EJ ;
Heinemann English Language Teaching, 1994.
TannerR osie,C.Green:Tasks forTeacher Education :Longman ,Inc,Harlow ,1998
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 4 | 3 | 4 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 5 | 4 | 3 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 2 | 3 | 3 | PY6 | 4 | 4 | 2 | PY7 | 3 | 2 | 2 | PY8 | 3 | 3 | 2 | PY9 | 4 | 3 | 3 | PY10 | 3 | 2 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 2 | 4 | 5 | PY13 | 1 | 2 | 2 | PY14 | 2 | 2 | 3 | PY15 | 2 | 2 | 3 | PY16 | 3 | 3 | 2 | PY17 | 1 | 2 | 2 | PY18 | 2 | 2 | 1 | PY19 | 3 | 4 | 4 | PY20 | 2 | 3 | 3 | PY21 | 3 | 2 | 3 | PY22 | 3 | 2 | 2 | PY23 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 2 | 1 | 3 | PY26 | 2 | 2 | 2 | PY27 | 3 | 2 | 2 | PY28 | 3 | 3 | 2 | PY29 | 2 | 3 | 3 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |