ELT313


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Dil Becerilerinin Öğretimi I ELT313 İngiliz Dili Eğitimi (2015/2016 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
05
(Güz)
28 28 100 156 3 6

Ders Sorumluları Assist. Prof. Dr. Neslihan Özkan
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Öğrencileri okuma ve dinleme becerilerinin öğretiminde eğitmek ve bu becerileri kullanabilme
Dersin İçeriği Okuma ve dinleme öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin ayrıntılı biçimde incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Dil becerilerinin öğretiminde öğrenci ihtiyaçlarını göz önününde bulundurma ve karşılamanın önemini vurgulama Dil becerilerinin öğretiminde, derse girişte kullanılan warm-up aktivitelerinin yeri ve önemini kavrama Etkili ve etkili olmayan okuma becerilerini tanımlama Okuma becerilerini öğretirken farklı yaşlarda olan ve farklı ihtiyaçları bulunan öğrenciler için farklı okuma becerilerinin öğretimini uygulama Okuma öncesi aktivitelerini ana okuma aktivitelerine uygulama Ana fikir için okuma ve detaylı okuma arasındaki farkı anlama ve uygun soruları hazırlamayı öğrenme Gerçek hayattaki ve sınıftaki dinleme becerisini karşılaştırma Dinleme becerilerini öğretirken farklı yaşlarda olan ve farklı ihtiyaçları bulunan öğrenciler için değişik dinleme becerilerinin öğretimini uygulama Ana fikir için dinleme ve detaylı bilgi için dinleme arasındaki farkı anlama ve uygun soruları hazırlamayı öğrenme
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Warm-up aktivitelerinin yeri ve önemi
3. Hafta Okuma becerilerinin Öğretimi
4. Hafta Okuma becerilerinin Öğretimi
5. Hafta Okuma becerilerinin Öğretimi
6. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
7. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
10. Hafta Dinleme Becerilerinin Öğretimi
11. Hafta Dinleme Becerilerinin Öğretimi
12. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
13. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
14. Hafta Sınıf İçi Sunumlar
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar H. Douglas Brown. Principles of Language Learning and Teaching. Addison Wesley Longman, Inc. Pearson Education, 10 Bank Street, White Plains, NY 10606, 2000. Scrivener, Jim. Learning Teaching; Teacher Development Series. Harley Court, Jordan Hill, Oxford OX2 8EJ ; Heinemann English Language Teaching, 1994. TannerR osie,C.Green:Tasks forTeacher Education :Longman ,Inc,Harlow ,1998
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

PY1

4

3

4

PY2

1

1

1

PY3

5

4

3

PY4

1

1

1

PY5

2

3

3

PY6

4

4

2

PY7

3

2

2

PY8

3

3

2

PY9

4

3

3

PY10

3

2

2

PY11

1

1

1

PY12

2

4

5

PY13

1

2

2

PY14

2

2

3

PY15

2

2

3

PY16

3

3

2

PY17

1

2

2

PY18

2

2

1

PY19

3

4

4

PY20

2

3

3

PY21

3

2

3

PY22

3

2

2

PY23

1

1

1

PY24

1

1

1

PY25

2

1

3

PY26

2

2

2

PY27

3

2

2

PY28

3

3

2

PY29

2

3

3

 

          1= Çok az   2= Biraz   3= Orta     4=Oldukça     5=Çok fazla