Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. F. Hürriyet Konur |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders dil sınıflarında edebiyatı kullanımına yönelik farklı yaklaşımları öne sürerek öğrencilerin hem yorumlama becerisini hem de dil farkındalığını geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
İngiliz, Amerikan ve Dünya edebiyatından seçilen kısa roman, şiir ve tiyatro eserlerinin sınıf içinde inceleme
tekniklerinin gösterilmesi, analiz edilmeleri ve öğrencilerinde seçtikleri bir edebi eseri sınıf ortamında öğretmeleri beklenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Roman inceleyebilir.
ÖÇ-2 Roman öğretebilir
ÖÇ-3 Şiir inceleyebilir
ÖÇ-4 Şiir öğretebilir
ÖÇ-5 Tiyatro eserini inceleyebilir
ÖÇ-6Tiyatro eseri öğretebilir
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Studying the novel: Approaches to fiction |
2. Hafta |
Realism in American novel |
3. Hafta |
Henry James-his significance as a realist writer,his themes,subject matter.and works |
4. Hafta |
Introduction to Daisy Miller |
5. Hafta |
Chapter 1-Discussion |
6. Hafta |
Chapter 2-Discussion
Chapter 3-Discussion
Chapter 4-Discussion
|
7. Hafta |
Ara-Sınav |
8. Hafta |
Studying Poetry-Elements of Poetry
Romanticism-Edgar Allan Poe”Annabel Lee”
|
9. Hafta |
Emily Dickinson-“Success“,“49“,“303“ |
10. Hafta |
American İmagists:Robert Frost “The Road Not Taken”,”Mending Wall” |
11. Hafta |
Student presentation “Fire and Ice”,Carl Sandburg “Chicago” |
12. Hafta |
Edward Albee “The Zoo Story” |
13. Hafta |
Zoo Story-Class discussion and criticism-Student presentations of the work |
14. Hafta |
Genel Tekrar |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
10 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ronald Gottesman, Laurance B.Holland,Francis Murphy,Hershel Parker.edts. The Norton
Anthology of American Literature,W.W.Norton and Company,New York:1986
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | PY3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY9 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY10 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | PY13 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | PY14 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | PY15 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | PY16 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY17 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | PY18 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY19 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | PY20 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | PY22 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY23 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | PY26 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY27 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY28 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |