Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. F. Hüriyet KONUR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı içerik açısından zengin edebi metinlerin dil öğretiminde hangi alanlarda kullanılabileceğini
araştırmak ve edebiyatın dil öğrenimini ve öğrencilerini hem dilsel hem de sanatsal olarak nasıl
zenginleştirebileceğini göstermektir. |
Dersin İçeriği |
Bu derste İngiliz ve Amerikan edebiyatından seçilen kısa hikâyelerin tamamı ve romanlardan seçilen alıntılar dil
ve biçem açısından incelenir ve bu eserlerin dil öğretiminde nasıl kullanıldığını gösteren çeşitli etkinliklerden
örnekler sunulur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Edebiyatı dil öğretiminde kullanabilme
ÖÇ-2 Edebi metinlere yaklaşıp derste kullanabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
What is literature - Language of literature |
2. Hafta |
Using Literature in the Language Classroom |
3. Hafta |
Approaches to using literature with the language learner |
4. Hafta |
Material design and lesson planning |
5. Hafta |
Short stories - tasks and activities |
6. Hafta |
Ara sınav |
7. Hafta |
Student presentations- Kate Chopin 'The Story of an Hour', ' A Pair of Silk Stockings' |
8. Hafta |
Student presentations- O'Henry 'The Gift of Magie', 'The Last Leaf', Sherwood Anderson 'Hands', 'Paper Pills' |
9. Hafta |
Student presentations- Ernest Hemingway 'Hills Like White Elephants', 'The Indian Camp' |
10. Hafta |
Material design and lesson planning: Novels |
11. Hafta |
Novels (selected extracts) - tasks and activities |
12. Hafta |
Student presentations- John Steinbeck 'Of Mice and Man' |
13. Hafta |
Student presentations |
14. Hafta |
Student presentations |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
20 |
Uygulamalar (%) |
20 |
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
20 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Lazar, Gillian - 1993 - Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. . |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 1 | 2 | PY2 | 4 | 5 | PY3 | 1 | 3 | PY4 | 2 | 3 | PY5 | 2 | 3 | PY6 | 2 | 1 | PY7 | 4 | 4 | PY8 | 3 | 4 | PY9 | 3 | 3 | PY10 | 2 | 2 | PY11 | 1 | 1 | PY12 | 3 | 3 | PY13 | 4 | 3 | PY14 | 3 | 3 | PY15 | 1 | 2 | PY16 | 3 | 2 | PY17 | 2 | 2 | PY18 | 1 | 3 | PY19 | 2 | 2 | PY20 | 1 | 1 | PY21 | 3 | 2 | PY22 | 3 | 3 | PY23 | 2 | 3 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 3 | 3 | PY26 | 2 | 3 | PY27 | 3 | 3 | PY28 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |