Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Ceyhun KARABIYIK |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İngilizcenin öğretiminde tarihsel gelişimi içinde ortaya çıkan yaklaşım, yöntem ve tekniklerin
öğretmen adaylarına tanıtılması ve en güncel yaklaşım/ yöntem/ tekniklerin vurgulanmasıdır.
|
Dersin İçeriği |
İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak
İngilizce gibi farklı öğrenci gereksinimlerine uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev
odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar;
ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen
dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1-İngiliz Dili Öğretiminde ders tasarımını bilir.
ÖÇ-2-İkinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci
gereksinimlerine uygun yaklaşımları inceler.
ÖÇ-3- İkinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini, teknolojinin dil sınıflarında kullanımını,
gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşimi bilir ve örnekler |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Community Language Learning |
2. Hafta |
Community Language Learning |
3. Hafta |
Total Physical Response |
4. Hafta |
Total Physical Response |
5. Hafta |
Communicative Language Teaching |
6. Hafta |
Communicative Language Teaching |
7. Hafta |
Communicative Language Teaching |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Natural Approach |
10. Hafta |
Content-based Approach |
11. Hafta |
Task-based learning |
12. Hafta |
Multiple Intelligences Theory |
13. Hafta |
Learning Strategies & Cooperative Learning |
14. Hafta |
Emerging uses of technology in language learning and teaching |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Larsen-Freeman, Diane. 2000. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 3 | 4 | 2 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 4 | 4 | 2 | PY4 | 2 | 1 | 1 | PY5 | 4 | 3 | 3 | PY6 | 1 | 2 | 1 | PY7 | 3 | 3 | 3 | PY8 | 3 | 3 | 3 | PY9 | 3 | 4 | 3 | PY10 | 3 | 3 | 5 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 5 | 3 | 4 | PY13 | 2 | 3 | 2 | PY14 | 2 | 3 | 3 | PY15 | 2 | 2 | 1 | PY16 | 2 | 5 | 4 | PY17 | 2 | 2 | 2 | PY18 | 1 | 1 | 4 | PY19 | 3 | 2 | 3 | PY20 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 3 | 3 | 3 | PY22 | 4 | 3 | 2 | PY23 | 2 | 2 | 5 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 4 | 3 | 3 | PY26 | 3 | 3 | 2 | PY27 | 3 | 3 | 2 | PY28 | 2 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 3 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |