Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mehmet DEMİREZEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
- İngilizce’de okullanılan seslerin çıkarmak, yazılımını öğrenmek ve betimlemek
- İngilizce’de vurgu ve entonasyon kalıplarını tanımlamak ve nasıl kullanıldıklarını öğrenmek |
Dersin İçeriği |
Bu ders konuşma seslerini fiziksel birimler (fonetik) ve dilbilimsel birimler (fonoloji) şeklinde inceler. Fiziksel olarak
sesin nasıl çıkarıldığı açıklanır: ses nasıl oluşur? İngilizcede ses çıkarırken ses tellerinde ne tür değişimler oluşur?
Seslerin yanısıra, enbtonasyon ve vurgu konularıda açıklığa kavuşturulur |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1- ingilizce sesletimle ilgili bilinçlenmek ve pratik yapmak
ÖÇ-2– İngilizce sesletimde fiziksel süreçleri tanımak
ÖÇ-3– IPA fonetik alkfabesini öğrenmek
ÖÇ-4- İngilizce’de vurgu ve entonasyon kalıplarını öğrenmek ve pratik yapma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
UNIT 16-17
SOUNDS : / eɪ / - / aɪ /
SENTENCE AND WORD STRESS
SILENT LETTERS
WORD STRESS : PHRASAL VERBS |
2. Hafta |
UNIT 18-19
SOUNDS : / əʊ / - / aʊ /
SENTENCE AND WORD STRESS
SILENT LETTERS
|
3. Hafta |
UNIT 20 - 21-22
SOUNDS : / ɪə / - / eə /
SENTENCE AND WORD STRESS
REVIEW |
4. Hafta |
UNIT 23-24
SOUNDS : /p/ - / b /
SENTENCE AND WORD STRESS (COMPOUND NOUNS)
STOP SOUNDS |
5. Hafta |
UNIT 25-26
SOUNDS : / t / - / d /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION IN QUESTIONS |
6. Hafta |
UNIT 27-28 SOUNDS : / k/- / g /
PAST ENDINGS
INTONATION WITH |
7. Hafta |
UNIT 30- 31-32SOUNDS : / s /- / z /- / ʃ /
CONSONANT CLUSTERS
JOINING / s / AND / z / SOUNDS
JOINING / ʃ / SOUNDS |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
UNIT 33-34 SOUNDS : / ʧ /- / ʤ /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION IN THANKS, RESPONSES, LISTS |
10. Hafta |
UNIT 37-38 SOUNDS : / f /- / v /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION IN IF SENTENCES |
11. Hafta |
UNIT 39-40 SOUNDS : / w / - / j /
SENTENCE AND WORD STRESS
LINKING / w /
|
12. Hafta |
UNIT 41-42 -43 SOUNDS : / h /- / ð /- / θ /
LINKING AND DISAPPEARING / h /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION WITH EXCLAMATION |
13. Hafta |
UNIT 45-46-47 SOUNDS : / m /- / n / - / ŋ /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION
|
14. Hafta |
UNIT 48-49SOUNDS : / l /- / r /
SENTENCE AND WORD STRESS
INTONATION |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Baker, Ann, Shıp or Sheep; An Intermedıate Pronuncıatıon Course, Cambridge University Press, 2006
Handouts |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ 1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY7 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY8 | 4 | 1 | 1 | 4 | PY9 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY10 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY11 | 2 | 1 | 2 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY13 | 4 | 1 | 1 | 4 | PY14 | 1 | 1 | 1 | 2 | PY15 | 1 | 2 | 2 | 2 | PY16 | 2 | 2 | 1 | 2 | PY17 | 2 | 3 | 1 | 1 | PY18 | 3 | 2 | 1 | 1 | PY19 | 2 | 1 | 2 | 2 | PY20 | 3 | 2 | 1 | 1 | PY21 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY22 | 2 | 3 | 2 | 2 | PY23 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY24 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY25 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY26 | 5 | 4 | 4 | 5 | PY27 | 2 | 3 | 3 | 3 | PY28 | 2 | 3 | 2 | 3 | PY29 | 4 | 4 | 4 | 4 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |