Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mehmet DEMİREZEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders Dinleme ve Sesletim I dersinin devamıdır. Dersin başlıca amacı öğrencilere dinleme ve sesletim alanında
ileri düzey becerileri kazandırmaktır. Ders kapsamında işlenecek çeşitli özgün dinleme metinleri ve akademik
sunumlarla öğrencilerin alımlayıcı dinleme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Buna ek olarak,
öğrenciler not alma, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin
özünü anlama gibi dinleme alt-becerilerini geliştirilme fırsatı bulabileceklerdir. Ders içeriğinin önemli bir
parçasını oluşturan mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber yayınları gibi çeşitli
alanlardan alınan özgün dinleme materyalleri öğrencilere İngiliz dili sözlü boyutunda ayrıntılı bir bakış acısı
kazandıracaktır. Öğretmen adaylarının dünyada konuşulan İngiliz dilinin değişik aksanlarına karşı duyarlılık
geliştirmesi de amaçlanmaktadır. Dersin işlenişinde ikili ve grup çalışmaları gibi işbirliğine dayalı etkileşimli
çalışmalar yapılacaktır.
|
Dersin İçeriği |
Not alma, öngörüde bulunma, belli ve ayrıntılı bilgiye ulaşma, bağlamdan anlam çıkarma, içeriğin özünü anlama
gibi dinleme alt-becerileri; fonetik; mülakatlar, filmler, şarkılar, konferanslar, televizyon programları ve haber
yayınları gibi çeşitli alanlardan alınan değişik İngilizce söyleyiş biçimlerini içeren özgün dinleme materyalleri.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Bağlamdan anlam çıkarma ve içeriğin özünü anlama gibi becerilerine sahip olma
ÖÇ-2 Değişik İngilizce söyleyiş biçimlerini içeren özgün dinleme materyalleri, IPA, mülakatlar, filmler, şarkılar,
konferanslar, televizyon programları ve haber yayınlarından yararlanma becerisine sahip olma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
English Spelling and English Sounds; The Speech Mechanism; Stress and Intonation |
2. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /iy/ and /ı/; Contrasting /iy/ and /ı/; Producing /ey/ and /ε/; Contrasting /ey/ and
/ε/; Stress and Intonation |
3. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /a/; Contrasting /a/ and /ε/; Producing /a/; Contrasting /a/, /a/, and /ε/; Stress
and Intonation |
4. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /ay/; Contrasting /ay/ and /a/; Producing /aw/; Contrasting /aw/ and /a/; Stress
and Intonation; Listening Quiz 1.
|
5. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /ә/; Contrasting /ә/, /a/, /a/, and /ε/; Producing /әr/; Contrasting /әr/ and /ar/;
Stress and Intonation.
|
6. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /ɔy/; Contrasting /ɔy/ and /ay/; Producing /ɔ/; Contrasting /ɔ/, /ә/, /a/, and
/ɔ/; Stress and Intonation.
|
7. Hafta |
Vowel Sounds: Producing /ow/; Contrasting /ow/, /ɔ/, /a/, and /ә/; Producing /uw/ and /ʊ/; Contrasting
/uw/, /ʊ/, and /ә/; Stress and Intonation; Listening Quiz 2.
|
8. Hafta |
ARA SINAV |
9. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /l/ and /r/; Contrasting /l/ and /r/; Stress and Intonation. |
10. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /p/ and /b/; Contrasting /p/ and /b/; Producing /t/ and /d/; Contrasting /t/
and /d/; Stress and Intonation; Listening Quiz 3 |
11. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /k/ and /g/; Contrasting /k/ and /g/; Sounds for the Letters “cc,” Sounds for
the Letter “x,” Sounds for the Letters “qu,” No Sound for “k,” and “g”; Producing /f/ and /v/; Contrasting /
f/ and /v/; Producing /θ/ and /d/; Contrasting /θ/ and /d/; Contrasting /θ/ and /t/; Contrasting /d/ and /d/;
Stress and Intonation |
12. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /s/ and /z/; Contrasting /s/ and /z/; Contrasting /s/ and /θ/; Contrasting /z/
and /d/; Producing /ʃ/ and / /; Contrasting /ʃ/ and /ʒ/; Producing /tʃ/ ʒ ʒ ʒ and /dʒ/; Contrasting /tʃ/ and / dʒ/; Stress and Intonation; Listening Quiz 4. |
13. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /h/; Practice the Contrast: Words with initial /h/ and words without /h/; No
Sound for “h” and “gh”; Producing /y/; Contrasting /y/ and /dʒ/; Consonant Vowel Combination /yuw/;
Producing /w/; Contrasting /w/ and /v/; No Sound for “w”; Stress and Inonation. |
14. Hafta |
Consonant Sounds: Producing /m/; Practice the Contrast: Words with final “m” and words without final
“m”; Contraction “I’m”; Producing /n/; Practice the Contrast: Words with final “n” and words without
final “n”; Syllabic /n/; Producing /ŋ/; Contrasting /ŋ/, /n/, and /ŋk/; /ŋg/ Rules; Stress and Intonation |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Fellag, Linda Robinson. North Star Building Skills for the TOEFL and IBT. New York: Longman, 2006.
Orion, F. Gertrude. Pronouncing American English: Sounds, Stress and Intonation. New York: Heinle & Heinle,
1997.
Lebauer, R. S. Learn to Listen, Listen to Learn, Academic Listening and Note-Taking. New York: Longman,
2007. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 1 | 1 | PY2 | 3 | 4 | PY3 | 1 | 1 | PY4 | 3 | 3 | PY5 | 1 | 1 | PY6 | 4 | 4 | PY7 | 3 | 4 | PY8 | 2 | 4 | PY9 | 2 | 1 | PY10 | 1 | 2 | PY11 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | PY14 | 1 | 1 | PY15 | 2 | 2 | PY16 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 2 | PY18 | 2 | 2 | PY19 | 2 | 1 | PY20 | 1 | 1 | PY21 | 2 | 3 | PY22 | 1 | 1 | PY23 | 1 | 1 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 1 | PY26 | 2 | 1 | PY27 | 1 | 1 | PY28 | 1 | 2 | PY29 | 2 | 2 |
|