Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Faranak TEHRANİ |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrenciler üst sevitede İngilizce yapılarının form, anlam ve kullanımı hakkındaki bilgilerini geliştirecektir.
Bu yapılar sosyal ve akademik ortamda daha iyi iletişimde bulunmalarını sağlayacaktır |
Dersin İçeriği |
Dil yapıları ve sözcükler arasındaki ilişkiler, bu yapılara ilişkin anlamlı bütünlükler, form ve tür arasındaki ilişkileri
belirleyebilmek için bağlam içerisinde dil yapılarını çözümlemek, bu yapıları sentezleyerek üst seviyede metin
oluşturabilmek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 doğaçlama ve iletişimsel yazı ve konuşmalarda üst seviyede yapıları kullanabilme
ÖÇ-2 hedef yapıların form, anlam ve kullanımları knusunda daha bilinçli bir düzeye gelmek
ÖÇ-3 kendisinin ve diğer kişilerin dil kullanımlarına yön verebilme becerilerini geliştirmek
ÖÇ-4dil yapılarını doğal ve iletişimsel bir biçimde kullanabilmek için ortam oluşturmak |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Pasif ve Aktif Cümleler |
2. Hafta |
Gerunds |
3. Hafta |
Infinitives |
4. Hafta |
Adverbs: Sentence, Focus, and Negative |
5. Hafta |
Adverb Clauses (Time, Place) |
6. Hafta |
Adverb Clauses (Reason, Condition, Contest) |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Adverb and Adverbial Phrases |
9. Hafta |
Adverb and Adverbial Phrases |
10. Hafta |
Connectors (Coordinating conjunctions) |
11. Hafta |
Connectors (Subordinating conjunctions and transitions) |
12. Hafta |
Conditionals |
13. Hafta |
Conditionals |
14. Hafta |
Review of the whole course |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Focus on Grammar 5: An Integrated Skills Approach, Longman Pearson, 3rd ed. ,2006.
Handouts |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ 2 | ÖÇ 3 | ÖÇ 4 | ÖÇ 5 | PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY9 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY10 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | PY12 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | PY 13 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | PY 14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY15 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | PY17 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | PY18 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | PY19 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | PY20 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | PY21 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | PY22 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | PY23 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | PY24 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | PY25 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | PY 26 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY 27 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | PY28 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | PY 29 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |