Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Semra GÜVEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel kavramları, Türk Eğitim Sistemini, ülkelerin eğitim sistemleri ya da bir ülkenin sistemini diğer ülkelerin eğitim sistemiyle karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları belirleme becerisi kazanmak
|
Dersin İçeriği |
Derste, karşılaştırmalı eğitimin kuramsal çerçevesi, tarihsel süreci, amacı, eğitim yaklaşımları, karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri ve ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi ve Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırılması konuları bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alan öğrenci
- Karşılaştırmalı eğitimde temel kavramları açıklar
- Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci ve amaçlarını kavrar
- Karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarını açıklar
- Karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimlerini açıklar
- Türk eğitim Sisteminin amaçlarını, politikalarını, yönetsel ve okul sistemi yapılanmasını açıklar
- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini açıklar
- Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ile Türk Eğitim sistemini amaç, yapı ve süreç boyutu kapsamında karşılaştırır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Temel kavramlar ve karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve kapsamı
|
2. Hafta |
Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci ve amaçları |
3. Hafta |
Karşılaştırmalı eğitim yaklaşımları ve karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının yapılış biçimleri |
4. Hafta |
Türk Eğitim Sistemi |
5. Hafta |
Amerika Birleşik Devletleri eğitim sistemi
|
6. Hafta |
Federal Almanya Cumhuriyeti eğitim sistemi
|
7. Hafta |
Belçika eğitim sistemi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Finlandiya eğitim sistemi |
10. Hafta |
Fransa eğitim sistemi |
11. Hafta |
Güney Kore ve Hindistan eğitim sistemi |
12. Hafta |
İspanya eğitim sistemi |
13. Hafta |
Japon eğitim sistemi |
14. Hafta |
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitim sistemi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- Balcı, Ali (2018). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. 6. Baskı, Ankara: Pegem Yayınevi.
- Türkoğlu, Adil (2015). Karşılaştırmalı Eğitim-Dünya Ülkelerinden Örneklerle. 1 Baskı, Ankara Anı Yayıncılık
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | PY1 | | | | | | | | PY2 | | | | | | | | PY3 | | | | | | | | PY4 | | | | | | x | x | PY5 | | | | | | | | PY6 | | | | | | | | PY7 | | | | | | | | PY8 | | | | | | | | PY9 | | | | | | | | PY10 | | | | | | | | PY11 | | | | | | | | PY12 | | | | | | | | PY13 | x | x | x | x | x | x | x | PY14 | | | | | | | | PY15 | | | | | | | | PY16 | | | | | | | | PY17 | | | | | | | | PY18 | | | | | | | | PY19 | | | | | | | | PY20 | | | | | | | | PY21 | | | | | | | | PY22 | | | | | | | |
|