Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Başak KARATEKE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğretmenlerin özel gereksinimli bireyleri tanıma, eğitimlerinin planlanmasında gerekli olan bilgiye sahip olmaları ile özel gereksinimi olan ancak henüz tanılanmamış öğrencilerin doğru yönlendirilebilmeleri için gerekli olan alt yapıyı sağlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikler; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Özel eğitimdeki temel kavramları bilir.
2. Tanı gruplarını bilir.
3. Özel eğitimdeki müdahale ve eğitim stratejilerini bilir.
4. Öğretimin bireyselleştirilmesi amacıyla gerekli uygulamaları yapar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yönteminin tanıtılması. |
2. Hafta |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişimi. |
3. Hafta |
Kaynaştırma eğitimi, temel aldığı yasal düzenlemeler. |
4. Hafta |
Özel gereksinime yol açan sebepler |
5. Hafta |
Eğitim ortamlarında sık karşılaşılan tanı grupları. |
6. Hafta |
Eğitim ortamlarında sık karşılaşılan tanı grupları (devam). |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Eğitim ortamlarında sık karşılaşılan tanı grupları (devam). |
9. Hafta |
Eğitim ortamlarında sık karşılaşılan tanı grupları (devam). |
10. Hafta |
Özel eğitimle ilgili film gösterimi ve tartışması |
11. Hafta |
Farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri. |
12. Hafta |
Eğitimin bireyselleştirilmesi- BEP |
13. Hafta |
Eğitimin bireyselleştirilmesi- BEP |
14. Hafta |
Kaynaştırma eğitiminde sınıf yönetiminde etkili stratejiler, davranış yönetimi. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Diken, İ.H. (2010). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi.
Tomlinson, C.A. (2015). Üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda karma öğretim. (Çev: S.Emir& A.Aksu). Ankara: Anı Yayıncılık.
Cavkaytar, A. (2015). Özel eğitimde aile eğitimi ve rehberliği. Ankara: Vize Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Şahbaz, Ü. (2018). Özel eğitim ve kaynaştırma. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|