Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Tülay MAŞRABACI |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Rehberlik ve psikolojik danışmanın öğrencinin okul ve özel yaşamındaki öneminin vurgulanması,içselleştirilmesi |
Dersin İçeriği |
Danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, danışma süreci, danışma kuramları, danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler,
1- Çağdaş Egitimde rehberlik ve psikolojik danışma kavramının butunlestirici(tamamlayıcı) yönünü
2- Bu alanda doğrudan hizmet verenlerle,Dolaylı olarak hizmet verenlerin ekip anlayışını
3- Rehberliğin 3 bileşimi olan Eğitsel,Mesleki ve Kişisel Rehberlik alanlarını
4- Bu hizmetler icinde Özel Eğitim'in kaynaştırma modelini Öğrenerek çalışacakları okullarda tanıtım,uygulama ve kurma becerisi gelistirebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik kavramını anlama |
2. Hafta |
Rehberliğin Türleri |
3. Hafta |
Okul Reh.ve Psi.Danısma Servisinin Hizmet Alanları |
4. Hafta |
Eğitsel Rehberlik Hizmetleri |
5. Hafta |
Mesleki Rehberlik Hizmetleri |
6. Hafta |
Önceki konuların genel bir tekrarı |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Kişisel Rehberlik Hizmetleri |
9. Hafta |
Bireyi Tanıma Teknikleri |
10. Hafta |
Ozel Eğitim ve Rehberlik |
11. Hafta |
Okullarda Rehberlik hizmetlerinin hazırlanması |
12. Hafta |
Rehberlikte Örgüt ve Personel |
13. Hafta |
Önceki konuların genel tekrarı |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Can,G (2002).Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara
Yeşilyaprak B (2003), Egitimde Rehberlik Hizmetleri,Ankara
Yeşilyaprak ,B ( 2004) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi,Ankara
Korkut,F (2004) Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma ,Ankara
Kaya,A ( 2005 ) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara
Deniz,E ve Erozkan,A (2006) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara
Aydın,A (2007), Eğitim Psikolojisi,Ankara
Yıldırım,İ ( 2008) Eğitim Psikolojisi,Ankara
Can,Gürhan (2013) Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ankara |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | PY1 | 3 | | | | PY2 | | | | 4 | PY3 | | | | | PY4 | | | | | PY5 | | | | | PY6 | | | | | PY7 | | | | | PY8 | | | | | PY9 | | | | | PY10 | | | | | PY11 | | | | | PY12 | | | | | PY13 | | | | | PY14 | | | | | PY15 | | | | | PY16 | 3 | 5 | 5 | 5 | PY17 | | | | | PY18 | | 4 | 4 | 4 | PY19 | | | | | PY20 | | | | | PY21 | | 3 | 3 | 3 | PY22 | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |