Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Daha etkili ve verimli bir öğrenme süreci oluşturmak üzere sınıf içi etkileşimi sağlamak. Etkili öğretimi sağlamak üzere öğretimin hedef davranışını gerçekleştirmek ve öğretimi engelleyici öğeleri ortadan kaldırmak.
Öğrencilerin özgüvenini ve benlik kavramını güçlendirmek. Öğretim planlarını yapmak ve bu planlarada uygun materyali ve zamanını etkili kullanmak. Sınıfın fiziksel düzenlemesini oluşturmak ve eğitimsel / öğretimsel liderlik yapmak.
|
Dersin İçeriği |
Sınıf Yönetimi genel olarak belirlenen eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi için planlama, örgütleme, uygulama ve
değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli olarak uygulanmasıyla ilgili etkinliklerin tümüdür.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ-2 Sınıf yönetimi modellerini bilir.
ÖÇ-3Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplin sağlamada farklı yanları ve özellikleri olduğunu kavrar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. |
2. Hafta |
Sınıf içi iletişim ve etkileşim. |
3. Hafta |
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamada farklı yanları ve özellikleri. |
4. Hafta |
Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve dışı etmenler. |
5. Hafta |
Sınıf yönetimi modelleri. |
6. Hafta |
Sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama. |
7. Hafta |
Sınıfı fiziksel olarak düzenleme. |
8. Hafta |
ARA SINAVI |
9. Hafta |
Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi |
10. Hafta |
Sınıfta zaman yönetimi. |
11. Hafta |
Sınıf organizasyonu. |
12. Hafta |
Öğrenmeye uygun olumlu bir ortam oluşturma. |
13. Hafta |
Sunumlar ve genel değerlendirme |
14. Hafta |
Sunumlar ve genel değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
15 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
30 |
Final (%) |
15 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Sarpkaya, R. Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık.Ankara.2012.
Başar,Hüseyin.Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık.Ankara.2003.
Cevat,Celep.Sınıf Yönetimi ve Disiplin.
Durukan,Haydar. Halil İbrahim Öztürk. Sınıf Yönetimi.Lisans Yayıncılık.2005
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 3 | 4 | 3 | PY6 | 1 | 2 | 1 | PY7 | 1 | 2 | 1 | PY8 | 1 | 1 | 2 | PY9 | 3 | 3 | 3 | PY10 | 2 | 3 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 2 | PY12 | 2 | 3 | 2 | PY13 | 1 | 2 | 2 | PY14 | 1 | 1 | 1 | PY15 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 2 | 2 | 2 | PY17 | 1 | 2 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 1 | PY19 | 2 | 1 | 2 | PY20 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 1 | 2 | 1 | PY22 | 5 | 4 | 5 | PY23 | 3 | 3 | 3 | PY24 | 1 | 1 | 2 | PY25 | 3 | 2 | 3 | PY26 | 2 | 3 | 3 | PY27 | 3 | 2 | 2 | PY28 | 3 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 3 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |