Ders Sorumluları
|
Assist. Prof. Dr. Başak KARATEKE |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Eğitim psikolojisinin betimlenmesi, araştırma yöntemleri, gelişim ve öğrenme psikolojisi ve kuramlar, motivasyon, etkili öğretim ve öğrenme, etkili sınıf ortamı ve sınıf yönetimi. |
Dersin İçeriği |
Eğitim psikolojisi, gelişim ve öğrenme psikolojisi bulgularında hareketle, eğitim ve öğretimin nasıl gerçekleştiğini
araştıran bilim dalıdır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1 Çocukların nasıl geliştikleri ve öğrendikleri hakkında bilgi edinmek
ÖÇ-2 Etkili öğrenme ve öğretme yollarını bilmek
ÖÇ-3 İyi bir öğretmenin nasıl olması gerektiğini bilmek |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Eğitim psikolojisinin kapsamı. Eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri |
2. Hafta |
Bilişsel gelişim, Piaget ve Vygotsky’nin gelişim kuramı |
3. Hafta |
Dil gelişimi ve okuma-yazma gelişimi |
4. Hafta |
Duygusal ve toplumsal gelişim. Erikson’ın psiko-sosyal gelişim kuramı |
5. Hafta |
Ahlak gelişimi. Piaget ve Kohberg’in kuramı |
6. Hafta |
Öğrenci çeşitliliği, ayrıksı çocuklar ve üstün zekalı çocuklar, zeka ve öğrenme stilleri yönünden öğrenciler arasındaki bireysel farklar |
7. Hafta |
Arasınav |
8. Hafta |
Öğrenme psikolojisi, Davranışçı öğrenme kuramları, Davranışçı öğrenmenin temel ilkeleri. Watson ve Skinner |
9. Hafta |
Toplumsal öğrenme kuramları: Albert Bandura’nın kuramı. Gözleyerek öğrenme |
10. Hafta |
Bilgi – işlem süreci ve bilişsel öğrenme kuramları – bellek, hatırlama ve unutma |
11. Hafta |
Sözel öğrenme |
12. Hafta |
Hangi çalışma stratejileri öğrenmeyi kolaylaştırır? |
13. Hafta |
Doğrudan öğretim ve etkili ders. Öğrenciler kavramları nasıl öğrenir? |
14. Hafta |
Öğrencileri öğrenmeye motive etme ve öğrencilerin motivasyonlarını artırma yolları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Eğitim Psikolojisi – Kuram ve Uygulama. Robert E. Slavin. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. Nobel Yayınevi |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | PY3 | 1 | 1 | 2 | PY4 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 5 | 5 | PY6 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 1 | 2 | 2 | PY9 | 2 | 5 | 5 | PY10 | 1 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 2 | 5 | PY12 | 1 | 2 | 2 | PY13 | 2 | 3 | 3 | PY14 | 2 | 1 | 2 | PY15 | 2 | 2 | 4 | PY16 | 4 | 4 | 3 | PY17 | 3 | 3 | 4 | PY18 | 2 | 1 | 4 | PY19 | 4 | 4 | 4 | PY20 | 4 | 5 | 5 | PY21 | 3 | 4 | 4 | PY22 | 4 | 5 | 5 | PY23 | 2 | 2 | 2 | PY24 | 5 | 5 | 5 | PY25 | 4 | 5 | 5 | PY26 | 2 | 1 | 4 | PY27 | 1 | 2 | 3 | PY28 | 2 | 3 | 3 | PY29 | 2 | 3 | 4 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |